משלוח חינם ברכישה מעל 249 ש"ח

5% הנחה על כל מוצרי הלייף סטייל

  • בית
  • בלוג
  • התזונה הנורדית המסורתית פוגשת את המטבח החדש

התזונה הנורדית המסורתית פוגשת את המטבח החדש

שתפו:

מאת: בן אלכהא, MD, Ph.D

הכלל הראשון בתזונה הנורדית אומר: אל תכניס לפה מה שסבא שלך לא מכיר. אם הסבא מתקשה לזכור, דבר עם הסבתא. תאכל כמו אבות אבותיך.

האמת היא שגם אם אתה אכן אוכל כמו אבותיך, זה לא בהכרח יעזור לך להיות בריא יותר. לאבותינו היו גם חוסרים תזונתיים שונים שבמידה כזו או אחרת פגעו בבריאותם.

אבל זה לא ממש העניין. הכלל הראשון של התזונה הנורדית תפקידו לדחוף אותך לבישול ביתי וטעים, ולהציל אותך מהשפע של המזון התעשייתי המעובד, המקיף את כולנו, ובמקרים רבים מדי, הופך אותנו לחולים.

הסבא לא הכיר את כל מוצרי המזון החדשים והמעובדים האלה, וזה בדיוק העניין.

אז מה היא בעצם התזונה הנורדית?

במילה אחת  – נהדרת! ובמילים אחרות זוהי תזונה המבוססת על מה שאכלו באופן מסורתי תושבי המדינות הנורדיות (פינלנד, שבדיה, דנמרק, איסלנד ונורווגיה). קצת בדומה ל״דיאטה הים תיכונית״ לא מדובר באמת על דיאטה להורדת משקל, אלא על תזונה המבוססת על מאכלים טעימים ובריאים ומתחשבת בסביבה, ושיש לה כמה עקרונות בסיסיים:

  • צריכה של הרבה פירות וירקות עונתיים ואורגניים: בעיקר ירקות שורש כמו גזר, לפת, צנון, כרוב, כרובית וברוקולי כמו גם ירקות נוספים שגודלו בערוגה הביתית.
  • צריכה מרובה של דגנים מלאים: שיפון, שיבולת שועל ושעורה.
  • הרבה אוכל מהים, מהאגמים, ומהיער ובכלל מה שגדל באופן טבעי בטבע: פירות יער, צמחי תבלין, פטריות, דגים שומניים – מקרל, הרינג, סלמון ועוד
  • אכילת בשר באיכות גבוהה שאינו מעובד: בקר חופשי שניזון מהעשב המקומי, בשר אייל צפוני ובשר ראם וצבי.
  • הימנעות ממזונות עתירי סוכרים
  • העדפה לבישול ביתי

ה״דיאטה״ הנורדית התפתחה סביב שנת 2004 על ידי השפים הטובים ביותר בארצות הנורדיות, כמניפסט למטבח הנורדי החדש והטיפה לשימוש במזונות טבעיים ופשוטים, המצויים בסביבה הקרובה ונגישים באופן טבעי. בכל איזור מוצרי המזון היו שונים, והמגוון שנעשה בו שימוש השתנה גם הוא בהתאם לעונה.

כיצד נראה יום של תזונה נורדית?

בוקר: דייסת שיבולת שועל או יוגורט עם פירות יער או תפוח, או קרקר שיפון עם חמאה, דג כבוש, ביצה מקושקשת ומלפפון כבוש.

צהריים:  כריך שיפון מחמצת עם פטה כבד וסלק מוחמץ, או פרוסות אחדות של גבינה צהובה עם פלפל כבוש, או עם הרינג עם חמוצים.

ערב: סלמון עם חמאת שמיר וכרובית צלויה, או תבשיל בשר כבש עם כרוב, או דג לבן עם רוטב פטריות ופירה של גזר לבן,  או נתח של אייל צפוני עם נזיד ירקות.

בתאבון !

 

נכתב ע”י: 

ד”ר בן אלכהא, רופא במקצועו MD ובעל דוקטורט בנוירו-פיזיולוגיה Ph.D, אב לטמינה, ורונית, בעלת Ph.D בפסיכולוגית התפתחותית ואמא ל-3 בנות. מתוך חברות ופעילויות משותפות של חתירה בים, רכיבה ביבשה וטיולים בארץ ובעולם, ומתוך חיבה גדולה לאוכל טוב, צמח המיזם שלנו: NORD, שדרכו אנחנו רוצים להציע לך את ההזדמנות לטעום את אורח החיים במדינות הצפוניות.

את הידע והאהבה שלנו למזונות בריאות אנחנו שואבים ממחקר אינסופי של המרכיבים המשפיעים על איכות חיינו, הרבה בהקשר של בריאות הגוף אך לא פחות מכך- שימור ושיפור של בריאות הנפש. אלו מזונות גורמים לנו להרגיש טוב יותר, לחשוב טוב יותר ולהזדקן טוב יותר? כרופא, ד”ר בן מכיר לעומק את ההשפעות החיוביות של אנטיאוקסידנטים, של חומצות אמינו ושל אומגה 3 על גוף האדם ומקפיד להתעדכן במידע מחקרי מעודכן הרואה אור בנושאים הללו. בהתאם לכך, אנו בונים ומרכיבים את תמהיל המוצרים באתר שלנו. ליד כל מוצר באתר תוכלו למצוא פירוט מלא של המרכיבים והערכים התזונתיים שהוא מכיל.

מומלץ עבורך

0
    0
    העגלה שלך
    יא וָלְהַאלַּה העגלה ריקה. שנתחיל למלא אותה?
      Calculate Shipping

      היי פייב ויקינגי - הצטרפת למועדון!

      אצלנו ב NORDIC CLAN אנחנו ממש אוהבים לצ׳פר.
      הטבה של 10% הנחה על הרכישה הראשונה באתר מחכה לך במייל.

      אין לך חשק להיכנס למייל? זה קוד הקופון שצריך להזין בסיום הרכישה 10off
      את כמות הנקודות שצברת בכל רכישה, ניתן לראות בפרופיל האישי שלך באתר.

      להפעלת המועדון וצבירת הנקודות, צריך ללחוץ כאן.