משלוח חינם ברכישה מעל 249 ש"ח

5% הנחה על כל מוצרי הלייף סטייל

מה ההבדל בין שמן דג קוד לשמן דגים?

שתפו:

שמן המופק מדגים:

בדרך כלל מקורם של הדגים המשמשים לייצור שמן דגים מגיע מאניות גדולות עד עצומות שמשמשות מפעל צף לדייג אגרסיבי למדי. אוניות אלה גוררות אחריהן רשת ענקית בגודל של מגרש כדורגל ויותר. הרשת לוכדת הכל מקטן ועד גדול: נלכדים בה דולפינים, כרישים, לוויתנים, תמנוני ענק, דיונונים , צבי ים, כלבי ים, אריות ים ובין השאר גם דגים ״רגילים״ וקטנים. מן הסתם האנשים העוסקים בתעשיה הזו לא שמעו מעולם על המושג ״קיימות״. אניות הדיג העצומות הללו זורעות הרס שלא יתואר של החי בים. חלק מיצורי הים שנלכדו ברשתות משליכים הימה כיוון שהם חיות ים מוגנות וקיים איסור לדוג אותן. בפועל נפטרים מהן מאחר ואין להן ערך כלכלי ואין להן קונים. ישנו כמובן שוק גדול לדגי הים הגדולים והמבוקשים שנתפסו ברשת – אלה בעלי ערך מסחרי גבוה, הם למעשה השלל של התעשיה הזו, ושם נמצא הכסף.

קבוצה נוספת של דגים שאין להן ערך כלכלי גבוה הם הדגים הקטנים שנלכדו ברשת האימתנית. דגים אלה לרוב נשמרו בתנאים פחות מיטיבים במהלך ההפלגה הממושכת עד להגעה לנמל. בשלב ההגעה לנמל כבר לא ניתן למכור אותם שכן הם במצב ירוד למדי. מדגים אלה מפיקים בדרך כלל את שמן הדגים השכיח המוכר לנו. למעשה, שמן דגים זה הוא תוצר משנה של תעשיה הרסנית. מאחר והם רחוקים מלהיות טריים בהגיעם אל החוף, השמן המופק מהדגים הקטנים שנלכדו ברשת עובר תהליך זיקוק אגרסיבי המנטרל את הריח הרע מאד השלהם אך גם פוגע בויטמינים ובמרכיבים הרגישים הנוספים שהם מכילים, כמו גם בחומצות האומגה-3 שנמצאות בהן שהן רגישות מאוד לחום ולחימצון.

שמן דג קוד טבעי: (של ROSITA ושל DROPI)

שמן דג קוד נורווגי של ROSITA וגם זה האיסלנדי של DORPI מיוצר ללא עיבוד כלל ומבוסס על דג הקוד הצפון אטלנטי. יצרנים אלה (ROSITA ו-DORPI) מקפידים בראש ובראשונה וכן באדיקות על קיימות: הדייגים המקומיים דגים אך ורק דגי קוד, הדייג נעשה עם סירות קטנות, ותוך שימוש בקרס בלבד ולא עם רשתות. בכל בוקר סירות הדייג נשלחות למקומות שונים לפי תוכנית יומית כך שלא יווצר מצב דייג מופרז באזור זה או אחר. כמו כן יש מכסה של דגים שמותר לדוג בכל עונה, וקיימת אכיפה יעילה על כמות הדייג בהתאם. והשמן? תענוג: טבעי, טהור, עשיר ומלאה בכל טוב!
כמו כן ישנה מכסה של דגי קוד שניתן לדוג בכל עונה, וקיימת אכיפה יעילה על כמות הדייג בהתאם.

מומלץ עבורך

0
    0
    העגלה שלך
    יא וָלְהַאלַּה העגלה ריקה. שנתחיל למלא אותה?
      Calculate Shipping

      היי פייב ויקינגי - הצטרפת למועדון!

      אצלנו ב NORDIC CLAN אנחנו ממש אוהבים לצ׳פר.
      הטבה של 10% הנחה על הרכישה הראשונה באתר מחכה לך במייל.

      אין לך חשק להיכנס למייל? זה קוד הקופון שצריך להזין בסיום הרכישה 10off
      את כמות הנקודות שצברת בכל רכישה, ניתן לראות בפרופיל האישי שלך באתר.

      להפעלת המועדון וצבירת הנקודות, צריך ללחוץ כאן.