משלוח חינם ברכישה מעל 249 ש"ח

5% הנחה על כל מוצרי הלייף סטייל

גישה חדשה ומרעננת לפיתוח תזונה נכונה

שתפו:

בעשורים האחרונים התפתחה בהדרגה מודעות בכל הקשור בנושא של תזונה נכונה והקשר לבריאות ואריכות ימים. יחד עם המודעות החל לצמוח גוף של ידע, ממקורות שונים הנגישים לכלל האוכלוסייה – עיתונות, תוכניות רדיו, טלוויזיה, אינטרנט ועוד.

במקביל, החלו לקום חברות המייצרות תוספי תזונה נכונה שונים, המלווים בפרסום, המעודד צריכה של מינרלים, תרכובות בעלות פעילות ביוכימיות, ויטמינים ועוד.
היקף תעשיית התוספים בארה״ב צמחה ל -57 מיליארד דולר בשנה, ותרמה בעיקר לכיסם של היצרנים. בכל בית התפתח ארון המכיל מגוון שלם של בקבוקונים קטנים המלאים בטוב עם ניחוח של הבטחה לבריאות טובה יותר. כולם יוצרו ללא כל פיקוח, וללא בקרת איכות.

לאחרונה ומזה מכבר, ניחוח ההבטחה נסדק, עקב תובנות חדשות המגובות במחקרים מבוקרים. מסתבר שנטילה של תוספים ללא פיתוח הרגלי תזונה נכונה לא האריכה חיים כלל (Johns Hopkins University ) ואף לא הייטיבה סימפטומים של מחלות שונות. במקרים רבים נמצא שתוספים לא רק שאינו תומך בבריאות אלא אף מזיק ומסוכן.

מחקרים נוספים הראו שנטילת תוספים אף יצרה אפקט פסיכולוגי המתבטא כתחושת אופוריה בנוגע למצבם הבריאותי, וכך רבים מהם החלו להעלות את צריכת האלכוהול, הלכו ברגל פחות, והדרדרו ללא רסן למזונות ירודים תזונתית.

בנוסף לתזונה נכונה, כדאי להכיר ספציפית מספר תוספים פופולריים העלולים להזיק לגוף

ויטמין D: ויטמין השייך לקבוצתה הוויטמינים המסיסים בשומן: K D A E.
מינון גבוה של כל אחד מאלה מזיק. עודף ויטמין D גורם לכאבי שרירים, כאבי בטן, אבני כליה, ומגביר סיכון להתקף לב ושבץ מוחי.

סידן: קיימת נטייה כללית לצרוך סידן, ובמיוחד נשים החרדות מדלדול סידן בעצמות הגוף. עודפי הסידן בסופו של דבר מגיעים לדפנות העורקים ופוגמים בגמישות העורקים הנחוצה למנוע לחצי דם גבוהים, ובנוסף יוצרים פלאקים היוצרים סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ מוחי. מאידך צריכה של מוצרי חלב ועלים ירוקים המכילים סידן בטוחה.

מוצרי אומגה 3: מחקרים מקיפים הראו שנטילת מוצרי אלה לא האריכו חיים, לא הורידו את שכיחות התקפי לב ושבץ מוחי. בניגוד לאחרונים, צריכה של דגי מים קרים – בארץ בפועל סלמון, או מוצר אומגה 3 שאינו מזוקק (בכבישה קרה) הוכח שאותם אלה שריכוז חומצות האומגה 3 בדמם היה גבוה, חיו 5 שנים יותר מאלה שבדמם ריכוז נמוך של חומצות אומגה 3 (!)

מולטי ויטמין: מוצר מאוד פופולרי הנותן בעיקר תחושה של הכל כלול כמו בחופשות בטורקיה בעבר הרחוק, שתכף יתחדשו שוב. המחקר המקיף ביותר בעניין המולטי ויטמין (JAMA) כלל 40,000 משתתפים למשך 19 שנים.
תוצאות המחקר הראו שאותן נשים הנטלו את המולטי ויטמין היו בסיכון גבוה יותר לתמותה מאלו שלא נטלו את המולטי ויטמין. בנוסף, נטילת המולטי ויטמין לא שינה היארעות של מחלות כמו התקפי לב, שבץ מוחי וסרטן.

גישת מזון תחילה לפיתוח תזונה נכונה ממליצה לסגל הרגלי תזונה נכונה ולצרוך במידה מכל קבוצות המזון השונות:

1. דגנים מלאים, פחמימות
2. ירקות ופירות
3. דגים, בשר, מוצרי חלב, ביצים
4. שומנים

כך ניתן למנוע חוסרים תזונתיים. כך גם ניתן לחסוך את מחירם הרב של התוספים השונים (ולרוב מיותרים).

עם כל זאת ישנם מצבים המצריכים תוסף תזונה, כמו סידן עבור מניעה של פגיעה בעצמות, חוסר ברזל, חוסר של ויטמין B12, ועוד.
חוסרים אלה יצוצו לרוב בבדיקות דם תקופתיות ואחרות, וכך ניתן לטפל בהן.

מה שכן מונע מחלה ומחלות כרוניות הוא שינה טובה, פעילות אקטיבית, משקל תקין, לאכול מכל קבוצות המזון, ושליטה באלכוהול (עדיף יין אדום כמובן).

מומלץ עבורך

0
    0
    העגלה שלך
    יא וָלְהַאלַּה העגלה ריקה. שנתחיל למלא אותה?
      Calculate Shipping

      היי פייב ויקינגי - הצטרפת למועדון!

      אצלנו ב NORDIC CLAN אנחנו ממש אוהבים לצ׳פר.
      הטבה של 10% הנחה על הרכישה הראשונה באתר מחכה לך במייל.

      אין לך חשק להיכנס למייל? זה קוד הקופון שצריך להזין בסיום הרכישה 10off
      את כמות הנקודות שצברת בכל רכישה, ניתן לראות בפרופיל האישי שלך באתר.

      להפעלת המועדון וצבירת הנקודות, צריך ללחוץ כאן.